Cauze cand ambreiajul produce zgomote
Zgomotele produse de ambreiaj (suierat sau pocnet) nu se datoreaza intotdeanuna unui ambreiaj defect. Zgomotele de suierat pot fi generate de functionarea excentrica a mansonului de debreiere, de arborele de intrare al cutiei de viteze descentrat sau de rulmentul prizei directe defecte. Zgomotele de pocnitura pot aparea in cazul schimbarilor de sarcina, in sitatia in care discurile de ambreiaj sunt prevazute cu un dispozitiv de preamortizare.
Acest aspect nu influenteaza functionarea si durata de viata a discului de ambreiaj.
Posibilitati suplimentare ar fi montarea de componente necorespunzatoare masinii sau montarea discului de ambreiaj intr-o pozitie gresita.
Se va verifica daca:
- S-a respectat pozitia corecta de montaj;
- Componenta corespunde masinii;
- Rulmentul prizei directe este montat si este in stare corespunzatoare.
Alte cauze:
Amortizoare de torsiune uzate

Cauza:
- Rulare in regim subturat, ceea ce inseamna rulare la treapta superioara de viteza, cu viteza mica si la sarcina maxima;
- Mers neuniform al motorului;
- Articulatii uzate in sistemul de tractiune.
Rezultat:
- Suprasolicitarea componentelor.
Capacele de tabla ale amortizoarelor de torsiune sunt rupte

Cauza:
- Clopotul de ambreiaj si flansa carterului nu sunt centrate, apare o miscare de pendulare ca urmare a decalajului in unghi sau a decalajului paralel;
- Lipsa rulmentului prizei directe, arborele principal de transmisie nu este ghidat.
Rezultat:
- Componentele slabite se ating de cele alaturate.
Observatie:
Determina de cele mai multe ori probleme de decuplare.
Potrivire 100% cu verificare
dupa seria de caroserie.
Verifica ofertele noastre pentru Volanta si Kit ambreiaj
Striatii la nivelul inelului interior al mansonului de debreiere

Cauza:
- Pornirea excentrica a parghiei de debreiere datorita decalajului paralel;
- Tubul de ghidare are urme de uzura prin deformatie;
- Sarcina de pretensionare a parghiei de debreiere este prea mica.
Rezultat:
- Miscarile relative produc zgomote cu un nivel diferit.
Profilul butucului nu mai exista

Cauza:
- Ca urmare a functionarii necorespunzatoare a motorului, profilul din butuc s-a tocit;
- Eroare de aliniere, decalaj paralel.
Rezultat:
- Nu mai exista legatura intre motor si transmisie.
Observatie:
In stadiul initial apar zgomote.
Discul de ambreiaj fisurat de jur imprejur la nivelul arcurilor discului

Cauza:
- Clopotul de ambreiaj si flansa carterului nu sunt centrate, apare miscarea de pendulare ca urmare a decalajului in unghi sau a decalajului paralel;
- Limpa rulmentului prizei directe, arborele principal de transmisie nu este ghidat.
Rezultat:
- Nu mai exista legatura intre motor si transmisie.
Observatie:
In stadiul initial apar dificultati de decuplare si zgomote.
Sursa de informare: www.aftermarket.zf.com