Cautare dupa masina

Cand Ambreiajul patineaza

Ambreiajul patineaza

 

CAUZE

 
Patinarea ambreiajului poate avea cauze diferite.
Alaturi de placa de presiune si de discul de ambreiaj, o cauza frecventa este reprezentata de sistemul de depreiere. Alte cauze poti fi o volanta prelucrata gresit sau montarea unui ambreiaj necorespunzator pentru masina data.
 
Se vor verifica urmatoarele:
  • uzura la nivelul sistemului de debreiere, miscarea libera, reglajul;

  • daca componentele sunt corespunzatoare autovehicolului;

  • prelucrarea mecanica corecta a volantei.

 
 

Alte cauze

 

Placute de frictiune uzate / consumate pana la capetele de nit

 
https://aftermarket.zf.com/remotemedia/migrated/services/workshop-service/import-brands/technology-in-practice-1/sx-image-pkw-ku-belaege-auf-nietkoepfe-abgenutzt_text_image_50_large_560px_no_ratio.jpg
 
Cauza:
  • Uzura normala ca urmare a conditiilor de utilizare;
  • Numar mare de porniri / erori de utilizare;
  • Actionarea ambreiajului este greoi;
  • Sistemul de actionare nu a fost reglat corespunzator sau nu s-a facut reglajul de adaptare.

Rezultat:

  • Nu este disponibila presiunea de contact la valoarea integrala a placii de presiune.
 
 
 

Placute de frictiune pline de ulei sau murdare de unsoare

 
https://aftermarket.zf.com/remotemedia/migrated/services/workshop-service/import-brands/technology-in-practice-1/sx-pc-pt-clutch-disc-facings-contaminated-oil-grease-arrow-zf15954_text_image_50_large_560px_no_ratio.jpg
 
Cauza:
  • Garnitura de etansare a transmisiei sau a motorului sunt defecte;
  • Prea multa unsoare la nivelul arborelui de intrare al cutiei de viteze sau al rulmentului prizei directe;
  • Lipsa etanseitatii la nivelul sistemului hidraulic de actionare.
Rezultat:
  • Reducerea coeficientului de frecare al placutelor de trictiune.
 
 
 

Placute de frictiune arse sau desprinse

 
https://aftermarket.zf.com/remotemedia/migrated/services/workshop-service/import-brands/technology-in-practice-1/sx-pc-pt-clutch-disc-facings-burnt-disintegrated-arrow_text_image_50_large_560px_no_ratio.jpg
 
Cauza:
  • Patinarea frecventa a ambreiajului;
  • Pornirea la o treapta de viteza prea mare;
  • Presiunea de contact prea redusa;
  • Defectiune la nivelul sistemului de debreiere - ambreiajului nu are cursa goala, de aceea apare o functionare greoaie;
  • Ancrasare / inbacsire;
  • Adancime prea mare a Volantei.
Rezultat:
  • Supraincalzirea duce la deteriorarea semnificativa a liantului din placuta de frictiune.
 
 

Placuta de frictiune nu transmite fortele pe toata suprafata

 

https://aftermarket.zf.com/remotemedia/migrated/services/workshop-service/import-brands/technology-in-practice-1/sx-image-pkw-ku-belag-traegt-nicht_text_image_50_large_560px_no_ratio.jpg
 
Cauza:
  • Volanta nu a fost reparata prin prelucrari mecanice;
  • Suprafata de frecare prezinta striatii puternice.
Rezultat:
  • Reducerea coeficientului de frecare la nivelul placutelor de frictiune.
Observatie:
  • In cazul unui disc de ambreiaj nou, ferodourile actioneaza initial numai in exterior (pe o raza de frecare mai mare ca urmare a geometriei conice a placii de presiune). Astfel, componentele noi asigura inainte de rodarea completa deja o putere de transfer integrala. Aceasta e o caracteristica foarte buna, de natura calitativa! Nu reprezina o defectiune!
 
 
 

Placa de presiune a ambreiajului se supraincalzeste

 

https://aftermarket.zf.com/remotemedia/migrated/services/workshop-service/import-brands/technology-in-practice-1/sx-pc-pt-pressure-plate-overheated-arrow-zf16008_text_image_50_large_560px_no_ratio.jpg
 
Cauza:
  • Patinarea frecventa a ambreiajului;
  • Ancrasare / inbacsire;
  • Defectiune la nivelul sistemului de debreiere - ambreiajului nu are cursa goala, de aceea apare o functionare greoaie;
  • Adancimea prea mare a volante - Eroare la prelucrarea volantei.
Rezultat:
  • Reducerea coeficientului de frecare al placutelor de frictiune. Ca urmare a presiunii de contact prea reduse, prin patinarea permanenta a ambreiajului se depaseste capacitatea acestuia de a inmagazina caldura si astfel se produce supraincalzirea.
 
 
 

Varfurile arcului diafragma uzate puternic

 

https://aftermarket.zf.com/remotemedia/images/protech/technical-support/useful-tips/clutches-3/sx-pc-pt-clutch-disc-diaphragm-spring-tips-release-levers-ground-off-arrow-zf15945_text_image_50_large_560px_no_ratio.jpg
 
Cauza:
  • Sistemul de actionare uzat;
  • Tubul de ghidare are urme de uzura prin deformatie;
  • Sarcina de pretensionare prea mare la mansonul de debreiere.
Rezultat:
  • Din cauza mansonului de debreiere cu mers greoi, respectiv a sarcinii de pretensionare prea mari, efectul de contact este micsorat.
 
 
 

Arcul diafragma rupt

 

https://aftermarket.zf.com/remotemedia/migrated/services/workshop-service/import-brands/technology-in-practice-1/sx-pc-pt-clutch-disc-diaphragm-spring-broken-arrow-zf15941_text_image_50_large_560px_no_ratio.jpg
 
Cauza:
  • Forte de apasare prea puternice / depasirea semnificativa a cursei de debreiere admise.
Rezultat:
  • Presiunea de contact a arcului diafragma nu mai atinge valoarea prevazuta prin constructie.
Observatie:
Cauzeaza si probleme de decuplare ca urmare a unei ridicari insuficiente a placii de presiune.
 

Camele de ghidare prezinta uzuri in forma de trepte

 
https://aftermarket.zf.com/remotemedia/migrated/services/workshop-service/import-brands/technology-in-practice-1/sx-image-pkw-ku-fuehrungsnocken-stufenfoermig_text_image_50_large_560px_no_ratio.jpg
 
Cauza:
  • Rulare permanenta sau excentrica a mansonului de debreiere la nivelul inelului de debreiere, respectiv la nivelul parghiilor de decuplare.
Rezultat:
  • Presiunea de contact nu isi mai produce efectul, avand in vedere ca mansonul de debreiere se blocheaza, in momentul cuplarii, la nivelul camelor de ghidare.
  Sursa informare: www.aftermarket.zf.com
 

Volante si Ambreiaje noi cu Garantie 24 luni.

 

ALEGE MARCA AUTO

  
 
VW AUDI BMW CHEVROLET CHRYSLER
CITROËN DACIA DAEWOO FIAT FORD
HONDA HYUNDAI JAGUAR JEEP KIA
LADA LANCIA LAND ROVER LEXUS MAZDA
MERCEDES-BENZ MINI MITSUBISHI NISSAN OPEL
PEUGEOT PORSCHE RENAULT ROVER SAAB
SEAT SKODA SMART SSANGYONG SUBARU
SUBARU SUZUKI TOYOTA VOLVO VW