Ambreiajul patineaza
CAUZE
Patinarea ambreiajului poate avea cauze diferite.
Alaturi de placa de presiune si de discul de ambreiaj, o cauza frecventa este reprezentata de sistemul de depreiere. Alte cauze poti fi o volanta prelucrata gresit sau montarea unui ambreiaj necorespunzator pentru masina data.
Se vor verifica urmatoarele:
-
uzura la nivelul sistemului de debreiere, miscarea libera, reglajul;
-
daca componentele sunt corespunzatoare autovehicolului;
-
prelucrarea mecanica corecta a volantei.
Alte cauze
Placute de frictiune uzate / consumate pana la capetele de nit

Cauza:
- Uzura normala ca urmare a conditiilor de utilizare;
- Numar mare de porniri / erori de utilizare;
- Actionarea ambreiajului este greoi;
- Sistemul de actionare nu a fost reglat corespunzator sau nu s-a facut reglajul de adaptare.
Rezultat:
- Nu este disponibila presiunea de contact la valoarea integrala a placii de presiune.
Placute de frictiune pline de ulei sau murdare de unsoare

Cauza:
- Garnitura de etansare a transmisiei sau a motorului sunt defecte;
- Prea multa unsoare la nivelul arborelui de intrare al cutiei de viteze sau al rulmentului prizei directe;
- Lipsa etanseitatii la nivelul sistemului hidraulic de actionare.
Rezultat:
- Reducerea coeficientului de frecare al placutelor de trictiune.
Placute de frictiune arse sau desprinse

Cauza:
- Patinarea frecventa a ambreiajului;
- Pornirea la o treapta de viteza prea mare;
- Presiunea de contact prea redusa;
- Defectiune la nivelul sistemului de debreiere - ambreiajului nu are cursa goala, de aceea apare o functionare greoaie;
- Ancrasare / inbacsire;
- Adancime prea mare a Volantei.
Rezultat:
- Supraincalzirea duce la deteriorarea semnificativa a liantului din placuta de frictiune.
Potrivire 100% cu verificare
dupa seria de caroserie.
Verifica ofertele noastre pentru Volanta si Kit ambreiaj
Placuta de frictiune nu transmite fortele pe toata suprafata

Cauza:
- Volanta nu a fost reparata prin prelucrari mecanice;
- Suprafata de frecare prezinta striatii puternice.
Rezultat:
- Reducerea coeficientului de frecare la nivelul placutelor de frictiune.
Observatie:
- In cazul unui disc de ambreiaj nou, ferodourile actioneaza initial numai in exterior (pe o raza de frecare mai mare ca urmare a geometriei conice a placii de presiune). Astfel, componentele noi asigura inainte de rodarea completa deja o putere de transfer integrala. Aceasta e o caracteristica foarte buna, de natura calitativa! Nu reprezina o defectiune!
Placa de presiune a ambreiajului se supraincalzeste

Cauza:
- Patinarea frecventa a ambreiajului;
- Ancrasare / inbacsire;
- Defectiune la nivelul sistemului de debreiere - ambreiajului nu are cursa goala, de aceea apare o functionare greoaie;
- Adancimea prea mare a volante - Eroare la prelucrarea volantei.
Rezultat:
- Reducerea coeficientului de frecare al placutelor de frictiune. Ca urmare a presiunii de contact prea reduse, prin patinarea permanenta a ambreiajului se depaseste capacitatea acestuia de a inmagazina caldura si astfel se produce supraincalzirea.
Varfurile arcului diafragma uzate puternic

Cauza:
- Sistemul de actionare uzat;
- Tubul de ghidare are urme de uzura prin deformatie;
- Sarcina de pretensionare prea mare la mansonul de debreiere.
Rezultat:
- Din cauza mansonului de debreiere cu mers greoi, respectiv a sarcinii de pretensionare prea mari, efectul de contact este micsorat.
Arcul diafragma rupt

Cauza:
- Forte de apasare prea puternice / depasirea semnificativa a cursei de debreiere admise.
Rezultat:
- Presiunea de contact a arcului diafragma nu mai atinge valoarea prevazuta prin constructie.
Observatie:
Cauzeaza si probleme de decuplare ca urmare a unei ridicari insuficiente a placii de presiune.
Camele de ghidare prezinta uzuri in forma de trepte

Cauza:
- Rulare permanenta sau excentrica a mansonului de debreiere la nivelul inelului de debreiere, respectiv la nivelul parghiilor de decuplare.
Rezultat:
- Presiunea de contact nu isi mai produce efectul, avand in vedere ca mansonul de debreiere se blocheaza, in momentul cuplarii, la nivelul camelor de ghidare.
Sursa informare: www.aftermarket.zf.com