Despre Rulmentul hidraulic VALEO

Cilindrul receptor ambreiaj Valeo: pe langa cerintele noilor producatori de masini, a devenit dificila montarea unui cablu de ambreiaj in linie dreapta intre pedala si maneta. De aceea, din ce in ce mai multe masini folosesc acum sisteme hidraulice. Acestea sunt mult mai flexibile si mai sigure decat sistemele prin cablu. In primul rand, ele permit un efort optim si constant al pedalei. In al doilea rand, materialul utilizat este mult mai usor (pana la 70% reducere a greutatii fata de comanda standard a ambreiajului), precum si mult mai compact. Acesta este motivul principal pentru care aceasta tehnologie este mai usor de implementat pe proiectele OE.
Ca raspuns la aceasta tendinta de piata, Valeo a dezvoltat o gama larga de piese hidraulice:
- cilindrul principal al ambreiajului (pompa de ambreiaj - CMC)
- cilindrul de deblocare a ambreiajului (cilindrul receptor cutie - CRC)
- cilindrul de actionare ambreiaj (rulment ambreiaj hidraulic - CSC)
Atat pompa de ambreiaj cat si cilindrul receptor cutie sunt utilizate in sistemul "semi-hidraulic", in timp ce sistemul "complet hidraulic" utilizeaza o pompa de ambreiaj si un rulment ambreiaj hidraulic.
Sistemul "semi-hidraulic" consta dintr-un transmitator (C.M.C.), un furtun si un receptor. Pentru acest sistem, receptorul este un C.R.C.
In 2017, se asteapta ca 131 milioane de vehicule sa fie echipate cu rulmenti de presiune hidraulici.
Prin urmare, Valeo ofera o gama de peste 150 de repere care acopera aplicatii cheie, cum ar fi Fiat 500, Fiat Punto, Ford Fiesta, Ford Focus, Hyundai Sonata, Mercedes A Class, Opel Corsa, Renault Clio, Renault Megane, Ssangyong Actyon si Volkswagen Transporter.
La fel ca in sistemul "semi-hidraulic", sistemul complet hidraulic se bazeaza pe acelasi principiu ca si franele hidraulice si consta dintr-un transmitator (CMC), un furtun si un receptor. In "complet hidraulic", receptorul este un cilindru de receptor concentric (CSC).
Rulmentul de presiune hidraulic (CSC) este un cilindru hidraulic cu un lagar de deblocare integrat, care elimina furca ambreiajului si rulmentul de presiune ambreiaj conventional. Acesta este conectat la cilindrul principal prin furtun. CSC este in contact direct cu diafragma capacului ambreiajului, sporind eficienta sistemului hidraulic.
Avantajul rulmentului de presiune hidraulic (CSC) este eliminarea furcii si a rulmentului de presiune mecanic. Nu mai exista deformari ale furcii sub sarcina si eficienta sistemului de eliberare este marita. De aceea, sarcina pedalei este redusa. Rulmentul de presiune este concentric la arborele de intrare al cutiei de viteze. Aceasta reduce, de asemenea, numarul de componente care faciliteaza asamblarea pe vehicul.
Rulmentul de presiune hidraulic (CSC) este un cilindru hidraulic cu un lagar de deblocare integrat, care elimina furca ambreiajului si rulmentul de presiune ambreiaj conventional. Acesta este conectat la cilindrul principal prin furtun. CSC este in contact direct cu diafragma capacului ambreiajului, sporind eficienta sistemului hidraulic.
Avantajul rulmentului de presiune hidraulic (CSC) este eliminarea furcii si a rulmentului de presiune mecanic. Nu mai exista deformari ale furcii sub sarcina si eficienta sistemului de eliberare este marita. De aceea, sarcina pedalei este redusa. Rulmentul de presiune este concentric la arborele de intrare al cutiei de viteze. Aceasta reduce, de asemenea, numarul de componente care faciliteaza asamblarea pe vehicul.
Pana la mijlocul anilor 1990, tehnologia sistemului de eliberare hidraulica a ambreiajului a fost similara tehnologiei hidraulice a franei si a constat dintr-un cilindru principal din aluminiu si un cilindru de eliberare din fonta, conectat cu o teava din otel si cauciuc.
Greutatea subansamblului este de aproximativ 1.000 de grame. Functia completa cu tubul de rulment, furculita si ghidare cantareste aproximativ 1700 de grame. De la inceputul anilor 1990 utilizarea pe scara larga a materialelor plastice si a CSC, atat greutatea, cat si costurile pieselor au fost considerabil reduse.
Datorita disparitiei rulmentului de eliberare, a furcii si a tubului de ghidare, functia hidraulica completa si-a redus greutatea cu 70%.
Greutatea subansamblului este de aproximativ 1.000 de grame. Functia completa cu tubul de rulment, furculita si ghidare cantareste aproximativ 1700 de grame. De la inceputul anilor 1990 utilizarea pe scara larga a materialelor plastice si a CSC, atat greutatea, cat si costurile pieselor au fost considerabil reduse.
Datorita disparitiei rulmentului de eliberare, a furcii si a tubului de ghidare, functia hidraulica completa si-a redus greutatea cu 70%.
Valeo Info: Deoarece CSC este localizat in interiorul carcasei transmisiei, inlocuirea rulmentului hidraulic se face la un interval mult mai mare de km (simultan cu inlocuirea ambreiajului) decat in ??cazul sistemelor semi-hidraulice. De aceea, trebuie sa schimbati si rulmentul de presiune cand inlocuiti un ambreiaj.